Περιθαλπόμενοι

Το Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας – Διημέρευσης – Εκπαίδευσης – Κατάρτισης και Αποκατάστασης Ατόμων με Αναπηρίες «Η Ζωή» περιθάλπει τριάντα (30) παιδιά με νοητική υστέρηση και συνοδές αναπηρίες. Το ημερήσιο πρόγραμμα καταρτίζεται με βάση τις ανάγκες καθενός περιθαλπόμενου και είναι εξατομικευμένο ή μικροομαδικό.

Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  1. Ελληνική γλώσσα (προγραφικό – προαναγνωστικό – πρώτη ανάγνωση – γραφή κλπ.)
  2. Αριθμητική (χρηματικές συναλλαγές – ώρα κλπ.)
  3. Προσαρμοσμένη άθληση (γυμναστική – κινησιοθεραπεία – ψυχοκινητική – στίβο κάθε Τετάρτη – ποδόσφαιρο – μπάσκετ κλπ.)
  4. Χειροτεχνία (χαρτοκοπτική – χαρτοκολλητική – χαλκογραφία – υαλογραφία – ξυλογλυπτική – κατασκευές)
  5. Υφαντική (εκμάθηση υφαντικής στους αργαλειούς)
  6. Κεραμική (κατασκευή πήλινων χρηστικών και διακοσμητικών αντικειμένων)
  7. Ραπτική (χρήση ραπτομηχανής και ραφή με το χέρι)
  8. Μουσική (συμμετοχή σε χορωδία και μουσικοθεραπεία)
  9. Θέατρο (θεατρικές παραστάσεις – θεατρικό παιχνίδι)
  10. Πληροφορική (εκμάθηση ηλεκτρονικών υπολογιστών)
  11. Αισθητική Αγωγή (ζωγραφική – αγιογραφία)
  12. Λογοθεραπεία
  13. Εργοθεραπεία
  14. Φυσικοθεραπεία
  15. Ψυχοθεραπεία (ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική γονέων – αδερφών)
  16. Θεραπεία Συμπεριφοράς (συναισθηματική οργάνωση – οριοθέτηση συμπεριφοράς – ενίσχυση αυτοεκτίμησης κλπ.)
  17. Ειδική διαπαιδαγώγηση
  18. Αυτοεξυπηρέτηση (βούρτσισμα δοντιών – χτένισμα – κούμπωμα – κορδόνια – περιποίηση προσώπου και σώματος κλπ.)
  19. Εκπαιδευτική κουζίνα (παρασκευή αφεψημάτων – μικρογευμάτων – γλυκισμάτων κλπ.)
  20. Εκμάθηση χρήσης οικιακών ηλεκτρικών συσκευών
  21. Χορός (χορευτικές ομάδες μοντέρνου και παραδοσιακού χορού)
  22. Κοινωνική και προεπαγγελματική αγωγή
  23. Κοινωνικοποίηση (κυκλοφοριακή αγωγή – χρήση μέσων μεταφοράς – έξοδοι σε χώρους αναψυχής υγειονομικού ενδιαφέροντος – επισκέψεις – κοινωνικές συναλλαγές κλπ.)
  24. Διασκέδαση – Ψυχαγωγία (μουσική ταβέρνα – ντίσκο – μπόουλινγκ – καφετέρια κλπ.)

Το ημερήσιο πρόγραμμα εκάστου περιθαλπομένου εκπονείται από τη Διεπιστημονική Επιτροπή του Κέντρου. Στην αρχή κάθε δίμηνου τίθενται οι εξατομικευμένοι στόχοι από κάθε εκπαιδευτικό, σε συνεργασία με τους γονείς. Στο τέλος του διμήνου γίνεται η αξιολόγηση των στόχων και συνεχίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία κατ’ αυτόν τον τρόπο.

Το Κέντρο είναι συμβεβλημένο με τον ΕΟΠΥΥ και οι περιθαλπόμενοι κάνουν χρήση του βιβλιαρίου του ασφαλιστικού τους φορέα.