Ψυχοθεραπεία

Ο ρόλος του ψυχολόγου περιλαμβάνει σαρανταπεντάλεπτες ατομικές συνεδρίες με τους εκπαιδευόμενους σε ημερήσια βάση, συντονισμό συναντήσεων του προσωπικού κάθε δύο με τρεις μήνες, ανάλογα με τις ανάγκες που αναδύονται, εβδομαδιαία συμμετοχή σε δίωρες ομάδες συναντήσεων γονέων – προσωπικού (ψυχολόγου, κοινωνικού λειτουργού, λογοθεραπεύτριας και υπεύθυνης προγράμματος) και συμβουλευτική γονέων (είτε μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, είτε σε σαρανταπεντάλεπτες ατομικές συνεδρίες). Επίσης, συμμετοχή σε κοινωνικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εκδρομές, περιπάτους και ψυχαγωγικά προγράμματα.

Οι ατομικές συνεδρίες αποσκοπούν στη σύναψη σχέσης με τους εκπαιδευόμενους, την αποδοχή, τη στήριξη, την προαγωγή της εξέλιξης σε γνωστικό, συναισθηματικό και συμπεριφορικό επίπεδο και προσαρμόζονται στις εκάστοτε ανάγκες, επιθυμίες, δεξιότητες, στο αναπτυξιακό και νοητικό επίπεδο του ατόμου. Τα μέσα είναι ποικίλα, μεταξύ των οποίων η ζωγραφική, τα βιβλία, τα παιχνίδια, οι εικόνες, κ.ά. και χρησιμοποιούνται πάντα σε συνάρτηση με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τη λειτουργικότητα του ατόμου. Για κάθε εκπαιδευόμενο διατηρείται στο Κέντρο ατομικό αρχείο, το οποίο ενημερώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και η θεραπευτική παρέμβαση/αντιμετώπιση που ακολουθείται εξαρτάται από τη διάγνωση, και καθορίζεται έπειτα από διεπιστημονική προσέγγιση και συνεργασία.

Όσον αφορά στις εβδομαδιαίες συναντήσεις πενταμελών ομάδων γονέων και προσωπικού, αυτές αποσκοπούν στη γνωριμία και στην εγκαθίδρυση σχέσεων συνεργασίας γονέων – προσωπικού. Το περιεχόμενο των συναντήσεων ποικίλλει, ανάλογα με τις επιθυμίες, τις ανάγκες και τα αιτήματα των γονέων. Υπάρχει, βέβαια, πάντα η δυνατότητα εξατομικευμένων συναντήσεων με τους γονείς, στα πλαίσια της ατομικής συμβουλευτικής.